Ekspertiz

Motor performans testi, araçlarımızın beygir (HP), Tork ve aktarma organlarındaki sürtünmeye bağlı güç kayıplarını, sayısal ve grafik olarak %100 ölçer. Günümüzde araçların üzerindeki standart motor verilerini maksimum seviyeye çıkarmak için yapılan modifiye uygulamalarının( turbo şarjı, chip tuning) tümünde doğru sonuç alabilmek için, öncesi ve sonrasını görebilmek amacıyla dinomometre cihazı ile kullanılır. Sonuç raporunda motorla ilgili en küçük düzensizlikleri, ateşleme sistemini ve yakıt emme sistemini de görmek mümkündür.

Manuel, otomatik vitesli, önden çekişli veya arkadan itişli araçların tümü dyno teste tabi tutulabilir.

***Km değeri 50 binin altında olanlar ve ön kontrolde arızayla karşılaşılan araçlar performas testine alınmaz.
*Yanal kayma testiyle aracın yol alışı, şerit takibi, balans ve rot düzenlerinin kontrolleri yapılıyor.
*Araçtaki dinamik toe açılarının ölçümü yapılır.
*Rot ayarlarının ölçümü yapılır.
*Araçta  sağa-sola çekme var olup olmadığı ölçülür.
*Rot-balans firmalarının göremediği eksen sapmalarını simülasyon ortamında test ederek aracın rot ayarı ve aks boşlukları  bu test sayesinde kontrol edilir.
*Süspansiyonlar genelde bilinenin aksine sadece konfor için değildir, aracın yol tutuşu ve fren mesafesine doğrudan etkendir.
*Biz de araç üzerinde sağlamlık, denge kontrolü, gürültü kontrolü uygulayarak süspansiyon sisteminin verimini sayısal ve grafiksel değerler ile  rapor halinde sizlere sunuyoruz. 
*Aracınızın önce ön frenleri ardından arka frenleri son olarak da el freni elektrik tahrikli tamburlar üzerine çıkarılarak fren yapılır, boşta sürtünme yalpa kontrolü ve her bir dingile ait sol-sağ dengesizliği ölçülür. 
*Test sonucunda sadece geçer kalır bilgisi değil, varsa aracın fren sistemindeki (balata-disk) muhtemel arızasını da gösterir.

Kesin ve net sonuçlar alınır.

***Ülkemizde halen araç muayene istasyonlarında(TÜV)de de aynı fren test cihazlarıyla kontroller yapılmaktadır.
 
Araç lift üzerine alınarak kaldırılır mekanikçi ustalarımız tarafından araç altında gözlenen anormal durumlar rapor edilir.

*Motor kulakları-Şanzuman kulakları
*Motor yağ kaçakları-Şanzuman yağ kaçakları
*Rot-Rotil kontrolleri-Ön takım kontrolleri
*Debriyaj boşluğu-Baskı balata kontrolü
*Egzoz kontrolü
*Motor soğutma sistemi kontrolü
*Klima Kontrolü
*Salıncak ve traverslerin kontrolü yapılmaktadır.
*Turbo kontrolleri 


 
Sürüş sırasında otomobilde oluşan küçük titreşimleri önlemek, dönüş anında da aracın sarsıntısını engellemek için kullanılan ön takım parçalarının, belirli aralıklarla kontrol edilmesi gerekir.
Bu kontroller ihmal edildiği taktirde aşınan ön takım parçaları boş bir tenekenin çıkarttığı sese yakın bir sesle sürücüyü uyarır. Aşınan ön takım parçaları beraberinde rot ayarının bozulmasına neden olur. 
Hareket halindeyken düzeni bozulan otomobilde yer ile tam tutunamayan lastikler aracın virajlarda savrulmasına, direksiyonun sertleşmesine ve fren mesafesinin uzamasına neden olur.

*Salıncaklar
*Rotlar-Rot Kolları-Rot Başları
*Dikmeler (Z Rotlar)
*Rotiller
*Traversler
*Akslar
*Dingiller
*Süspansiyon Sistemi
Daha birçok parça  tüm bu kontroller esnasında  gözden geçirilmektedir.
Aracınızın sac aksamındaki;

*Tam boyalı-lokal boyalı-değişen-tamirat gören parçalar, 
*Şase ve podyelerinde işlem olup olmadığı incelenir
*Boyalı bölgelerin hangi düzeyde onarım gördüğünün tespiti yapılır ve raporlara aktarılır.

Merkezlerimizde verilen kaporta-boya ekspertiz  raporları özellikle 1 yıl&1000 Km ile garanti altına alınmaktadır.
Aracınızın OBD girişinden cihaz yardımıyla tarama yapılır.

*Motor beyni arıza kontrolü
*Şanzuman beyni arıza kontrolü
*ABS beyni arıza kontrolü
*Airbag beyni arıza kontrolü yapılır.
*Elektronik aksam arıza kontrolü yapılarak arızalar varsa raporlanarak  sizinle paylaşılır.
Aracınızın çalışmayan tüm aydınlatma-güvenlik-konfor  aksamı kontrolü yapılarak çalışmayan bölümle ilgili bilgi raporlara eklenir. 
Aracın aküsü cihaz yardımıyla ölçülür, olumsuz bir veri alındığında size bilgi verilir.

Aracınızın;
*Geçmişinde hasar kaydı olup olmadığı,
*Varsa değişen, onarım yapılan parçalarının hangileri olduğunu sorgulanıp rapor olarak  size sunulur.
*Aracınızın Km değerlerinde oynama olup olmadığı sorgulanarak raporlanır,
*Aynı zamanda güncel  cihazlarımız yardımıyla araç beyninden tespit yapılabilir.
*Aracın kaç kez el değiştirdiği Türkiye geneli sistemden (TRAMER) sorgulanır.

***Bu hizmetler için ayrıca ücret alınmaktadır.